reklama

Manažérska košeľa

Leto v plnom prúde, upachtené hlavy, nohy, ruky...Lepkaví ľudia na každom kroku, pracujúci, ale aj tí, ktorých živí štát. Keď prechádzam po námestí niektorého z miest v žilinskom kraji, všímam si ľudí. Vlastne ja si celkovo všímam ľudí, ich výzor, reč tela, to ako rozprávajú. Zameriavam sa aj na to, čo majú oblečené.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Neodsudzujem ľudí, nesmejem sa na nich, len ma to proste zaujíma a snažím sa brať si z nich niečo, čo aj mňa dokáže posunúť dopredu. Správni ľudia ma fascinujú a inšpirujem sa z nich. Sú však aj takí, ktorých nechápem.

Práve v lete, resp. v období, keď nám slnko kradne časti vrstiev z našich odevov si všímam ľudí, ktorí sú blízki mojej brandži. Pracujem na manažérskej pozícii, stretávam sa každý deň s rôznymi ľuďmi na mnohých stretnutiach v kanceláriách, kaviarňach, školeniach, mítingoch.

Vždy sa popri biznise, ktorý s nimi riešim snažím pozerať aj na to, ako sa správajú a ako na mňa pôsobia celkovým dojmom. Považujem za potrebné sa posúvať dopredu nielen v zmysle rečníckych schopností a pracovných vedomostí, ale aj čo sa týka imagu a vystupovania.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pseudomanažérov, pseudopodnikateľov a pseudofinančníkov behá po našich uliciach abnormálne veľa. Pomaly každý druhý človek je v dnešnej dobe finančný sprostredkovateľ, poradca, maklér, či agent ... s teplou vodou. Toto odvetvie láka do svojich radov úspešných, šikovných ľudí, ale aj rôznych špekulantov a veľakrát sa stáva, že tomuto biznisu „načuchnú“ aj ľudia, ktorí o biznise a financiách nevedia dokopy nič.

Ja osobne nie som jedným z nich, no k tejto sfére mám blízko, kedysi som sa snažil aj ja, popri škole, preraziť, je to vec, ktorá ma baví a nerobím to preto, aby som ľudí „ošklbal“ o posledné prachy a zarobil na nich. Vždy som robil biznis tak, aby som neprišiel o kamarátov, možno aj preto sa tomu momentálne nevenujem. Ako som už spomenul s finančníkmi sa stretávam, všímam si svoje okolie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľa ľudí už je ale doslova alergických na týchto agentov s teplou vodou a mne neskutočne prekáža, keď vidím nejakého mladého chlapčeka, ideálne s cigaretkou v ruke, ako si vykračuje za klientom s koženým kufríkom v ruke a košeľou s krátkym rukávom.

Možno si poviete, že ma teda zaujímajú hlúposti, je však neprípustné, aby sa niečo také dialo. Manažérska košeľa musí byť podľa bontónu, spoločenských pravidiel a určitých zásad vždy s dlhým rukávom. Nech je vonku aj dvesto stupňov, mňa osobne napríklad pri práci v krátkom rukáve rozhodne neuvidíte.

Na mojej pozícii je nepredstaviteľné, aby som na stretnutie s klientom prišiel takto „dogabaný“, no títo pseudopodnikateľomanažéri to majú v obľube. Doslova som si všimol, že najväčšie zastúpenie krátkych košieľ má vo svojom zastúpení spoločnosť, ktorej logo „rastie“ a pripomína logo Adidas, len je modré.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tí, ktorí sa v biznise pohybujú, isto budú vedieť.

Manažér by mal byť človek, ktorý má veci doslova „našprtané“, pozná zákon, vie ľuďom naozaj pomôcť poradiť, musí vedieť plánovať. Musí ich vedieť vypočuť, musí sa vedieť na stretnutiach správať, gestikulovať, rozprávať primerane, musí byť pekne oblečený. To je pre mňa naozaj manažér, ktorý môže vykonávať svoju funkciu.

Momentálne sa ale najmä v spomínanom finančníctve a poisťovníctve pohybuje čoraz viac ľudí, prevažne čerstvých absolventov, ktorí o biznise vedia „prd makový“, majú naučených pár trápnych fráz, na stretnutiach idú vyslovene po svojich prachoch, nezaujímajú ich pocity a názory klientov. Chcú z nich čím skôr „vytrieskať“ podpisy zmlúv, nemyslia na ďalší servis a vytváranie dobrých vzťahov s klientom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A navyše, keď takýto „típek“ príde na finančné rande čerstvo zadymený, s koženým kufríkom v ruke a krátkou manažérskou košeľou, dal by som mu tak maximálne päť korún slovenských...

Takže chlapci, agenti s teplou vodou, ak chcete byť naozaj veľkými manažérmi, odložte si najprv zo saka tú zelenú stužku, čítajte knihy o tom, ako sa máte správať, ako máte vystupovať, ako sa máte obliecť a potom začnite myslieť na to, že vo vašom fachu vás je milión a ľuďom sa z vás robia vyrážky.

Ja pracujem momentálne pre zdravotnú poisťovňu, už ma unavuje každému vysvetľovať, že nerobím komerčné poistenie, no spolupracujem s finančníkmi a doslova si vyberám ľudí, ktorí našou vzájomnou spoluprácou dokážu prezentovať aj mňa a dobré meno mojej spoločnosti. V momentálnom období je už naozaj umenie byť dobrým manažérom a vytvárať si s ľuďmi pozitívne vzťahy, učím sa to aj ja, lebo manažérom sa človek nestane za noc, a určite nie v manažérskej košeli s krátkym rukávom...

Tomáš Hlatký

Tomáš Hlatký

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Neschovávam sa za trápne nicky, som reálna osoba a všetko vo svojom živote som si musel vybojovať sám...kto bude mať záujem, ten si moje články prečíta... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu