reklama

MS vo futbale - môj pohľad

Blíži sa veľkolepý futbalový sviatok. Ľudia z celého sveta upriamujú svoju pozornosť na Južnú Ameriku, kde sa v Brazílii už za pár dní rozpútanú boje o dobitie futbalového Olympu. Širšia verejnosť hovorí, že to bude jeden z najväčších športových sviatkov za posledné obdobie, ktoré by malo byť aj značne vyrovnané.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 Pravdou je, že za posledné roky, podobne ako v hokeji, sa svetová špička vyrovnala, okruh favoritov je čoraz väčší a vybrať z pomedzi tridsiatich dvoch krajín absolútneho favorita je čoraz ťažšie. Verejnosť označila za top favorita majstrovstiev sveta domácu Brazíliu, ktorá by sa ziskom titulu majstra sveta na domácej pôde stala nesmrteľnou.

 O tom, že sa usporiadateľ môže dostať minimálne do finále niet pochýb, svoje však, podľa môjho názoru, bude zohrávať fakt, že hrať pred domácim publikom býva veľmi náročné a zvlášť brazílsky fanúšikovia si nepripúšťajú nič iné ako zisk titulu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Osobne sa veľmi teším na tieto majstrovstvá, ako pravý športový fanúšik sa budem snažiť si vychutnať, čo najviac futbalových predstavení a chcem, aby vyhral hlavne dobrý futbal, ktorým sa jednotlivé tímy budú prezentovať.

 Postupne sa Vám pokúsiť rozobrať po skupinkách jednotlivé mužstvá, ktoré sú pre mňa svojou hrou a zostavou atraktívne, ale začnem z opačného konca. Mužstvá ako Honduras, Irán, Kórejská republika, Kostarika, Alžírsko, USA, Bosna a Hercegovina, Grécko, Rusko a Ekvádor ma neoslovili vôbec. Bol by som rád keby ma aspoň jedno družstvo presvedčilo o tom, že si vie získať divákov atraktívnou hrou. Z tejto skupinky vyberiem aspoň pár jednotlivcov, na ktorých sa dá pozerať a ich hra môže byť pre ich krajiny kľúčová. Sú to hráči ako Feghouli, Altidore, Pjanič, Džeko, Mitroglou, Džagoev, či Valencia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Do druhej skupinky by som zaradil krajiny, ktoré vedia svojou hrou zaujať viac, no stále to pre mňa nie je ten okruh štátov, ktorých hru mám najradšej. Je to Chorvátsko, Kamerun, Austrália, Čile, Japonsko, Kolumbia, Taliansko, Nigéria a Ghana a Švajčiarsko. Môže sa pokojne stať, že niektorá z týchto krajín na majstrovstvách zažiari a pôjde poriadne vysoko. Osobne si myslím, že to môže byť Čile, prípadne Nigéria. Medzi hráčske skvosty tejto skupiny patria Modrič, Rakitič, N´Kolou, Matip, Song, T. Cahill, Vidal, Kagawa, Buffon, Pirlo, Mikel, Moses, Essien, či Shaqiri.

 Pomaly prechádzame k tímom, ktoré sú mi veľmi sympatické a na ich hru sa teším. Začal by som s Uruguayom, kde síce nesympatizujem k Luisovi Suarézovi, o to viac sa však teším na mená ako Godín, Rodriguez, či Cavani. Na Uruguayi sa mi najviac páči ich nezlomná viera v úspech a tímový duch. Pri Pobreží Slonoviny človek nikdy nevie aká forma ich zastihne, možno sa pomyselným majstrom Afriky stane Nigéria, či Ghana, ja však menám ako Kolo Touré, Yaya Touré, Gervinho, Kalou, či Drogba verím a pokojne sa môže stať, že svoju základnú skupinu vyhrajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Sympatické sú mi aj dva susedské štáty, a to Španielsko a Portugalsko. Španieli sú obhajcovia, no nemyslím si, že sa im podarí titul obhájiť. Imponujú mi svojou hrou a až na mená ako Xavi, Iniesta, či Xabi Alonso sú to všetko futbalisti, ktorých obdivujem. U Portugalcov je verejnosť zvedavá len na to, čo všetko dokáže CR7 utiahnuť sám a či sa popri Nemecku zvezú do ďalších bojov.

 Čo sa týka Mexika, Chicharito je môj obľúbenec a ak ho doplnia ďalší môžu sa Mexičania pokúsiť prebojovať do štvrťfinále. O stupienok vyššie v mojom rebríčku obľúbenosti, resp. v okruhu mojich favoritov je európske kvarteto Anglicko, Francúzsko, Nemecko a Holandsko, ktoré ma vo svojich radoch zaujímavé mená, ktoré patria k tomu najlepšiemu, čo momentálne behá po zelených trávnikoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Osobne si prajem úspech Anglicka, či Francúzska, no najviac sa z tejto všeobecne verí Nemcom, ktorí môžu pokojne dokráčať až k absolútnemu vrcholu.

 Ostala mi posledná trojica, Argentína je futbalovým bohom obdarená krajina, no môj názor sčasti skresľuje Messi, ktorý nepatrí medzi mojich obľúbencov. Prajem si, aby Di Máriovi vyšiel šampionát a stal sa jedným zo skvostov tohto podujatia.

 Absolútne najviac prajem titul domácej Brazílii s výnimkou uplakaného Neymara, ktorý ma taktiež neoslovil. Brazília nikdy nepatrila medzi moje obľúbené mužstvá, no nová generácia hráčov ako David Luiz, Dante, Oscar, či Willian ma upútala, a preto budem rád, keď sa práve oni stanú nesmrteľnými.

 Za čierneho koňa Majstrovstiev sveta v Brazílii pasujem Belgicko, ktoré s prehľadom vyhralo kvalifikáciu a ich mužstvo mi je spolu s tým Brazílskym najsympatickejšie. Hráči ako Courtois, Kompany, Witsel, Fellaini, De Bruyne, Lukaku, Januzaj a hlavne Hazard, tak to je tá práva záruka toho, že títo chlapci nás svojou hrou postavia zo stoličiek.

 Toľko moja kompletná analýza, teším sa na skvelý futbal, na nové objavy, ktoré som už spomenul, ale aj mená ako napr. Depay, či Shaw, De Griezmann a podobní, ktorí už nasledujúce majstrovstvá môžu patriť medzi základné piliere svojich družstiev.

 Let´s go Brasil, ukáž nám, čo za nádherné divadlo si pre nás prichystala...

Tomáš Hlatký

Tomáš Hlatký

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Neschovávam sa za trápne nicky, som reálna osoba a všetko vo svojom živote som si musel vybojovať sám...kto bude mať záujem, ten si moje články prečíta... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu